The receiving end

Jeg har beskæftiget mig professionelt med afskedigelser i små 10 år.

Jeg gør det ikke længere.

I den tid jeg har arbejdet med det, har mit hovedfokus altid været at sikre en god proces og en høj grad af medmenneskelighed på den anden side. Jeg har været høj på kommunikation og har punket dårlige ledere, når der har været udvist dårlig ledelse.

Jeg er lige kommet tilbage fra et møde hvor vi har fået oplyst, at der skal fyres 4 personer i mit område. Vi ved ikke hvilke opgaver der skal nedprioriteres eller hvilke kriterier der kommer i spil – det kan være mig eller det kan være min kollega.

Vi får endelig besked “på et tidspunkt i næste uge”.

Hallo arbejdsmoral, gejst og kollegaskab.

Det er godt nok underligt at kende alle reglerne, når man pludselig sidder i den anden ende.

2 svar til “The receiving end”

  1. Ydrg! Den lede krise suger da også alt og alle ned i sit sorte hul. Hold fanen højt og husk at gå forbi de åbne vinduer.

  2. visitsen Avatar

    Tak 🙂

    Det her er nu ikke engang krisen, men bare dårlig budgetlægning og nej til mere budgetoverskridelse. Så det er skam helt almindeligt menneskeskabt.

    Jeg ved ikke hvordan jeg ender med at tage det, hvis det ender med at være mig der bliver prikket i næste uge.

    Men jeg har en grundholdning om at de ting der skal ske, vil ske – og selvom jeg ikke havde planlagt at søge videre før om et halvt års tid, så er det måske alligevel meget passende at det sker nu.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Arkiveret blogindlæg


Skrevet den:

Du har mulighed for:

At skrive en kommentar, eller trackbacke fra din egen weblog.