SLIP….!!!

Det fremmer ikke købelysten, når man af ekspedienten nærmest bliver beordret til at stoppe, den unyttige pillen ved varerne.

“det er altså ikke for noget, men gider du ikke lige lade være med at røre ved de der vare – folk stiller dem forkert tilbage og så passer priserne på varen ikke med prisen på skiltet!”

Hold op, hvor må det være surt at stå i butik, og så have alle de der kunder rendende. Kunder der både prøver, roder og flytter om på varerne – ja man kan måske ligefrem opleve kunder, der spørger en om noget.

For man skal jo ikke være opsøgende og spørge kunden, “om man kan hjælpe, eller “om de ønsker noget” – eller prismærke varen, så det ikke gør noget hvis kunden stiller den forkert, efter at have pillet ved den.

Mit navn er visitsen – og jeg tror jeg, lige netop i dag er en hadekunde – men hey – hvem er til for hvem? Hvis du ikke gider behandle mig ordentligt, så gider jeg da bare ikke lægge mine penge i din butik!

7 svar til “SLIP….!!!”

  1. Sådan *thumbs Up* og får han/hun iøvrigt ikke også løn for at hjælpe/betjene/holde sin mund lukket/huske sin kunden-har-altid-ret-remse ?

    Jeg tror bestemt heller ikke det er let at være butiksansat og jeg ville ikke selv have den fornødne tålmodighed, men de har jo netop selv valgt det og må jo så tage det sure med det søde 😉

    Minder mig iøvrigt om sure buschauffører af en eller andet årsag *G*

  2. Da jeg sidst besoegte Danmark, efter godt et aar bosat i Frankrig, blev jeg voldsomt frastoedt af den uvenlighed man oplever naar man besoeger en butik i Danmark.

    Det minder mig desuden om at vores danske venner tit bliver overrasket over at Karine (min franske kaereste) kender ordet “skrankepave”.

  3. Kunder er drønbesværlige… helt ærligt, er du ikke lidt krævende, når du sådan ligefrem kræver at kigge på tingene før du køber dem? 😉 Jeg er selv _tidligere_ butiksansat… jeg har slet ikke tålmodighed til det…. Klart kunder skal behandles pænt… men nogle kunder skal også behandle butikspersonalet ordentligt… det er ikke alle der har forstået det…

  4. Jamen vi er fuldstændigt enige… Kunder _skal_ behandles pænt… uden dem, ingen handel… jeg bliver selv raaasende, når butiksfolk ikke kan finde ud af noget så simpelt som det. Da jeg stod i butik – i en boghandel vel at mærke, var mit problem nok, at jeg elskede at sælge bøger, at snakke med kunderne om bøgerne og finde den hélt rigtige til lige den kunde… det der var knap så morsomt var at sælge viskelædre og limstifter… men det hørte ligesom med….. Men ja.. bliver jeg behandlet dårligt et sted som kunde forlader jeg også stedet uden at købe noget!

  5. visitsen Avatar
    visitsen

    🙂
    Mit svar stod nok mere skarpt skåret i sten, end meningen var…

  6. visitsen Avatar
    visitsen

    Jeg vil overhovedet ikke udelukke, at jeg kan være besværlig som kunde – jeg stiller krav til stort set alt her i livet og selvfølgelig også til dem jeg handler hos.

    Jeg har selv tidligere arbejdet i forskellige servicefag – og kender også godt til dårlige dage, hvor kunderne pr. definition er nogle møg-øre hele bundtet.

    Jeg har så bare altid været helt eller delvis provisionslønnet og når din indtjening afhænger af hvordan du behandler dine kunder, så opfører du dig derefter.

    Jeg mener, at alt handel har et ganske simpelt udgangspunkt: jeg har nogle penge og dem vil de gerne have – og så længe udbudet er større end efterspørgslen – så vil jeg bringe mine penge derhen, hvor man gider gøre noget for mig, for at få mine penge.

    Til gengæld er jeg en uhørt loyal kunde, der hvor jeg oplever jeg bliver behandlet ordentligt 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Arkiveret blogindlæg


Skrevet den:

Kategori:

Du har mulighed for:

At skrive en kommentar, eller trackbacke fra din egen weblog.